У зверненнях до Держпродспоживслужби черкащани найчастіше скаржаться на порушення прав споживачів

Із 1 січня по 31 грудня 2021 року до Головного управління Держпродспоживслужби в Черкаській області надiйшло 540 звернень від громадян.

00zvernenna_prava_spoguvachiv

Безпосередньо вiд громадян отримано 198 звернень. Решта надійшли з Черкаського обласного контактного центру – 10, з Урядової «гарячої лінії» – 149, із Держпродспоживслужби – 63, із прокуратури – 8, із Черкаської обласної державної адміністрації – 57, iнших органів державної влади, органiв мiсцевого самоврядування, установ, органiзацiй, пiдприємств – 55.

Протягом минулого року до Головного управління Держпродспоживслужби в Черкаській області надiйшло 29 колективних звернень, що становить 5,4 % вiд загальної кiлькостi.

У зверненнях до Держпродспоживслужби в Черкаській області громадяни порушують питання про:

  • захист прав споживачів – 259 (48 %);
  • екологія та забруднення навколишнього середовища, санітарний стан – 127 (23,5 %);
  • безпечність харчових продуктів та ветеринарну медицину – 98 (18,1 %);
  • ціни – 17 (3,1 %);
  • захист рослин та фітосанітарія – 16 (3 %);
  • діяльність посадових і службових осіб – 0;
  • інші – 23 (4,3 %).

Як бачимо, найбільша кількість звернень за 2021 рік стосується питань захисту споживачів (48%). Зокрема, щодо якості продуктів та безпечності їх для здоров’я споживача, загальних вимог до безпечності продукції (в т. ч. інформації про продукцію та її маркування, терміни зберігання, використання харчових добавок, вмісту у харчових продуктах небезпечних забруднювачів, фальсифікації продукції); недобросовісних торговельних методів ведення бізнесу (включаючи рекламу та маркетингову діяльність). Серед питань, які найчастіше порушувалися у зверненнях громадян, також  порушення норм санітарного законодавства.

Слід відзначити, що найбільше звернень надійшло з м. Черкаси.

У зв’язку з введенням карантинного режиму, спричиненого коронавірусом COVID-19, особистий прийом громадян у Головному управлінні Держпродспоживслужбі в Черкаській області тимчасово призупинено. У телефонному режимі спеціалісти Управління захисту споживачів надали  громадянам 750  консультацій щодо їх прав, визначених чинним законодавством, допомогли  при складанні письмових претензій, заяв до суб’єктів господарювання, поновлення їх споживацьких прав, виявлення умов договорів між громадянами та виконавцями робіт (послуг), що обмежують права споживача тощо.

За 2021 рік до Головного управління Держпродспоживслужби в Черкаській області вiд державної установи «Урядовий контактний центр» направлено 149 звернень громадян.

Більшість питань, що порушуються в цих зверненнях, стосуються проблеми неякісного надання послуг суб’єктами господарювання. Кожна друга скарга викликана відмовою в обміні товару або порушенням прав споживача обслуговуючим персоналом.

Повідомлялося про продаж неякісної продукції, особливо харчових продуктів, підвищення цін на лікарські засоби.

Поширеною темою для громадян залишається невідповідність фактичної вартості житлово-комунальних послуг діючим тарифам.

У зверненнях, пов’язаних із проблемами екології, домінує питання забруднення повітря та порушення норм санітарного законодавства.

Головним управлінням Держпродспоживслужби в Черкаській області запроваджено можливiсть подання письмових звернень громадян, надiсланих із використанням мережi Інтернет. Для автоматизації процесу обробки звернень громадян та надання зручного користувальницького інтерфейсу, заснованого на вебтехнологіях, на офіційному вебпорталі Головного управління Держпродспоживслужби в Черкаській області визначено електронну адресу для подачі звернень: post@cherk-consumer.gov.ua.

Районними управліннями Головного управління Держпродспоживслужби в Черкаській області також забезпечено відповідні умови для реалізації громадянами конституційних прав на звернення та особистий прийом.

Пресслужба Головного управління Держпродспоживслужби в Черкаській області

7 Січня, 2022 в 21:18 / Переглядів: 24

Теми: Суспільство,Черкащина

Залиште коментар

avatar
  Підписатися  
Повідомте про