Христинівські рятувальники відповіли на болючі питання про свою роботу

Щодня у пожежній частині чергує караул. Таких караулів чотири. Це значить, що кожна людина працює одну добу з чотирьох. В одному караулі шість людей: начальник караулу, два водії, командир відділення та два пожежних рятувальники.
Водіїв на чергуванні 2, бо на виклик можуть виїхати 2 пожежних автомобілі. Зазвичай спочатку виїздить один: із начальником караулу, водієм та двома рятувальниками. Другий залишається в частині на випадок іншого виклику. Якщо ж потрібна підмога, він може долучитися до першого.
“Часто буває таке, що ми приїздимо на виклик, а люди розказують, що нам робити. Ми не звертаємо на це уваги. Я ж не розказую швецю, як його краще шити взуття… У кожної людини є своя професія”, — каже начальник караулу Олександр Бень.
Претензій до пожежників найчастіше дві: довго їхали і приїхали з неповною цистерною води (чи взагалі без води). Начальник караулу Олександр Бень пояснює: у пожежному автомобілі 2.8 тони води та 180 літрів піноутворювача. Самі ці цифри нічого не свідчать. А от показник швидкості подачі води з пожежного стволу — 3.7 літрів на секунду. Якщо пожежники користуються одним стволом, повної цистерни в одній машині вистачає в середньому на десять хвилин, якщо двома — на п’ять. Саме тому здається, що води зі собою привезли мало. Насправді ж саме на стільки часу вистачає повної цистерни. До речі, повертаючись в частину з виклику, рятувальники мають заправити машину водою. З порожньою цистерною повернутися в частину не мають права.
Коли вода закінчується, її треба десь узяти. Для цього потрібна водонапірна башта, пожежний гідрант чи просто водойма, до якої можна під’їхати пожежною машиною достатньо близько, щоб дістати рукавом до води. Але є проблема: гідранти чи водонапірні башти, які розташовані найближче, часто бувають несправні. Тому іноді доводиться їхати на велику відстань в пошуках води і втрачати час.
Щодо другої претензії — довго їхали — Олександр Бень каже: їдуть так швидко, як можуть. Коли машин на дорозі багато, а інші водії не поступаються дорогою і ігнорують проблискові маячки, увімкнені на пожежній машині, іноді і справді втрачається час. Тим паче, що різниця у п’ять хвилин для пожежі може бути суттєвою..
“Подивіться відео, за скільки згоряє одна кімната. Тоді стає зрозуміло, чому навіть хвилина важлива”, — каже Олександр Бень
До речі, перш ніж почати гасити, пожежники мають впевнитися, що потрібний об’єкт чи територія знеструмлені. Це ж залежить від місцевої електростанції.
Коли рятувальники прибувають на місце події, головне, каже Олександр Бень, не піддаватися паніці.
“Не кожна людина зможе дивитися на чуже горе. Коли приїздиш, а люди навколо в шоці і паніці і всі на тебе намагаються тиснути, треба нікого не слухати і щонайперше зробити свою роботу. Людям треба сказати: “Я вас почув, я вам допоможу, я спеціально для цього сюди приїхав””.
“Багато можна побачити людських бід, але до цього теж привикається. Головне не зберігати в пам’яті. Я не знаю, що би то було, якби то все запам’ятовувати, — каже рятувальник Микола Полєско. Він на роботу не нарікає: влаштовує і графік, і зарплатня. А ще подобається те, що можна допомагати іншим. — Один тільки мінус — можна на всі свята попасти чергувати”.
На місці події головне — слухатися начальника караулу, каже Микола Полєско.
“Він за нас відповідає. Не може бути, що він сказав одне робити, а ми робим зовсім інше”.
“Кожен із нас складав присягу і знав, на що йде», — каже начальник караула Олександр Бень.

 

За повідомленням Христинівської РС УДСНС України у Черкаській області

Жовтень 22, 2019 в 13:52 / Переглядів: 145

Теми: Події,Суспільство,Черкащина