Уманчанам розповіли про нові правила реєстрації місця проживання

Яка процедура реєстрації та зняття з реєстрації місця проживання в Україні? Які правила прописки / виписки дітей і дорослих у 2018 році? Які документи потрібні для оформлення прописки? Скільки коштує зареєструватися за новою адресою?

Згідно ст. 6 Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання» кожен громадянин України, а також іноземець чи особа без громадянства, які постійно або тимчасово проживають в Україні, зобов’язані зареєструвати своє місце проживання. З моменту прийняття Постанови Кабміну №207 «Про затвердження Правил реєстрації місця проживання та Порядку передачі органами реєстрації інформації до Єдиного державного демографічного реєстру» в Україні діють нові правила прописки і виписки.

Як і де оформити прописку?

З 4 квітня 2016 року повноваження з реєстрації / зняття з реєстрації місця проживання від Державної міграційної служби перейшли до органів місцевого самоврядування і Центрів надання адміністративних послуг (ЦНАП). Перелік відповідних органів реєстрації наведено на сайті ДМС. У сільській місцевості функції з оформлення прописки / виписки виконують виконавчі органи сільських або селищних рад. У разі, якщо такі органи не створені, обов’язок по реєстрації громадян покладено на сільського голову.

Скільки часу займає процедура виписки та прописки?

Відповідно до законодавства, людині, що знялася з реєстрації за попереднім місцем проживання, дається місяць (30 календарних днів) на те, щоб зареєструватися за новою адресою. Раніше цей термін становив всього 10 днів. Прописка оформляється в день надання особою всіх необхідних документів та за бажанням заявника може проводитись одночасно з випискою з попереднього місця проживання / перебування. При цьому повинні бути виконані всі умови зняття з реєстрації (див. нижче в статті).

При подачі документів на прописку / виписку з квартири через центр надання адміністративних послуг, представника соцслужб, ЖЕКу, ОСББ або керуючого багатоквартирного будинку, датою реєстрації місця проживання / перебування є день отримання органом реєстрації відповідних документів. Таким чином, терміни оформлення прописки відрізняються від встановлених законом, але як правило не перевищують 30 днів.

Власникам паспортів у вигляді ID-карт інформація про місце проживання вноситься на електронний чіп, вмонтований в документ. Заміна ID-паспортів у зв’язку зі зміною прописки не проводиться. У паспорт старого зразку (книжечки) відомості про виписку і прописку проставляються у вигляді штампа.

Реєстрація місця проживання дорослих і дітей старше 14 років

Порядок реєстрації місця проживання в Україні передбачає особисте звернення до органу реєстрації або ЦНАП. Оскільки дитина, яка досягла 14 років, може самостійно обирати собі місце проживання, при подачі документів на прописку її присутність обов’язкова.

При виникненні обставин, що перешкоджають самостійному зверненню до органів реєстрації для оформлення прописки, реєстрація за місцем проживання може бути проведена за зверненням законного представника (батьки, опікуни) або представника за дорученням.

Які документи потрібні для прописки в 2018 році?

Згідно пункту 18 «Правил реєстрації місця проживання» для отримання прописки необхідно подати наступний пакет документів:

  • заяву про реєстрацію місця проживання
  • квитанцію про сплату адміністративного збору
  • військовий квиток або посвідчення про приписку (для громадян, які підлягають взяттю на військовий облік або перебувають на військовому обліку)
  • заяву про зняття з реєстрації місця проживання (у разі здійснення прописки одночасно з випискою за попередньою адресою)
  • документ, до якого вносяться відомості про місце проживання (паспорт громадянина України, тимчасове посвідчення громадянина України, посвідчення на постійне проживання; дозвіл на проживання, посвідчення біженця і т.п.)
  • документи, що підтверджують право особи на проживання в квартирі, будинку. Це можуть бути документи на право власності, рішення суду про надання права користування житловим приміщенням, договір оренди або інші документи. У разі якщо таких документів немає, реєстрація може здійснюватися тільки за згодою власника житла (якщо власників кілька — за згодою всіх власників)

За повідомленням Уманської міської ради

Жовтень 1, 2018 в 11:33 / Переглядів: 610

Теми: Аналітика,Політика,Суспільство,Черкащина