Стан додержання законодавства при виконанні адміністративних стягнень, пов’язаних з обмеженням особистої свободи громадян

Відповідно до вимог ст. 131-1, п. 9 Перехідних положень Конституції України,     ст. 2 Закону України «Про прокуратуру» прокуратура продовжує виконувати відповідно до чинних законів функцію нагляду за додержанням законів при виконанні судових рішень у кримінальних справах, при застосуванні інших заходів примусового характеру, пов’язаних з обмеженням особистої свободи громадян, – до набрання чинності законом про створення подвійної системи регулярних пенітенціарних інспекцій.

Крім того, відповідно до ч. 5 ст. 7 Кодексу України про адміністративні правопорушення прокурор здійснює нагляд за додержанням законів при застосуванні заходів впливу за адміністративні правопорушення шляхом реалізації повноважень щодо нагляду за додержанням законів при застосуванні заходів примусового характеру, пов’язаних з обмеженням особистої свободи громадян.

Монастирищенським відділом Уманської місцевої прокуратури в порядку нагляду за додержання законів при виконанні судових рішень у кримінальних провадженнях,  а також при застосуванні інших заходів примусового характеру проведено перевірку у Монастирищенському ВП Уманського ВП ГУНП в Черкаській області щодо додержання їх працівниками вимог Кодексу України про адміністративні правопорушення, Закону України «Про Національну поліцію»,  та іншого законодавства  з вказаних питань за поточний період 2018 року.

Так, згідно ст. 298 Кодексу України про адміністративні правопорушення, постанова про  накладення адміністративного стягнення є обов’язковою для виконання  державними  і  громадськими  органами, підприємствами, установами,  організаціями, посадовими  особами  і громадянами.

Статтею 300 ч. 2 КУпАП визначено, що орган Національної поліції забезпечує виконання постанови про адміністративний арешт у порядку, встановленому законами України. Відповідно до вимог ст. 326 КУпАП. постанова районного, районного у місті, міського чи міськрайонного суду (судді) про застосування адміністративного арешту виконується негайно після її винесення.

Статтею 301 КУпАП, передбачено, що за наявності обставин, що ускладнюють виконання постанови про накладення адміністративного стягнення у вигляді адміністративного арешту, виправних чи громадських робіт або роблять її виконання неможливим, орган (посадова особа), який виніс постанову, може відстрочити її виконання на строк до одного місяця.

Відповідно до п. 8 ст. 23 Закону України «Про Національну поліцію»  у випадках, визначених законом, здійснює провадження у справах про адміністративні правопорушення, приймає рішення про застосування адміністративних стягнень та забезпечує їх виконання.

Проведеною перевіркою встановлено, що службові особи Монастирищенського ВП Уманського ВП ГУНП в Черкаській області неналежно виконують вимоги законодавства про адміністративні правопорушення, а саме не дотримуються вимоги щодо негайного виконання постанов суду про накладення адміністративного стягнення у виді адміністративного арешту та неналежним чином ведуть Журнал облікудоставлених, відвідувачів та запрошених, в порушення вимог Інструкції з організації діяльності чергової служби органів (підрозділів) Національної поліції України, затвердженої наказом МВС України № 440 від 23.05.2017.

За результатами перевірки прокуратурою внесено письмову вказівку начальнику Головного управління Національної поліції в Черкаській області  з вимогою усунення виявлених порушень та притягнення осіб, які їх допустили  до дисциплінарної відповідальності.

 

                                                            

 За повідомленням прес-служби Уманської місцевої прокуратури

Липень 12, 2018 в 12:01 / Переглядів: 152

Теми: Аналітика,Суспільство,Черкащина