ВР пропонують закріпити за Міністерством охорони здоров’я перевірку текстів реклами ліків

Група народних депутатів пропонує доповнити закон “Про лікарські засоби” положенням, відповідно до якого тексти реклами лікарських засобів необхідно узгоджувати з Міністерством охорони здоров’я України, передає Інтерфакс Україна.

Відповідний проект закону (№8136), ініціаторами якого стали Тетяна Бахтеєва, Ігор Шурма, Олег Мусій, Андрій Помазанов, зареєстровано в парламенті 15 березня.

У проекті пропонується також заборонити зображення в рекламі ліків осіб, які не є лікарями або іншими медичними працівниками й надають відомості про лікувальний ефект від застосування препарату або медвироби.

Крім того, автори законопроекту вважають за необхідне також заборонити зображення дітей, які використовують або застосовують лікарські засоби.

На сьогодні, згідно з положенням про Міністерство охорони здоров’я, відомство здійснює тільки узгодження текстів реклами харчових продуктів для спеціального дієтичного споживання, функціональних харчових продуктів та дієтичних добавок.

Як зазначено в пояснювальній записці, проект закону було розроблено з метою боротьби із самолікуванням, невід’ємною частиною якого є високий доступ населення до безрецептурних препаратів. Так, в Україні нині зареєстровані й реалізується через аптечні мережі понад 20 тис. найменувань лікарських засобів, 50% із них – безрецептурні препарати.

Протягом останніх десяти років до Державного експертного центру (ДЕЦ) при Міністерстві охорони здоров’я України надійшла інформація про 400 випадків побічних реакцій різного ступеня тяжкості, які виникли внаслідок застосування препаратів без рекомендації лікаря.

“Статистика свідчить, що в половині випадків люди купують і вживають ліки, які їм не потрібні. При цьому, за даними соціологічних досліджень, постійно купують ліки в Україні близько 40% дорослого населення, а займаються самолікуванням понад 50% людей”, – зазначено в супровідних документах.

Як повідомлялося, реклама лікарських засобів, медичного обладнання та виробів медичного призначення (ВМП) становить близько 30% від загального обсягу рекламної продукції на телебаченні.

Березень 31, 2018 в 11:30 / Переглядів: 113

Теми: Політика,Суспільство,Україна