Проект по «вирощуванню» на селі бізнесменів стартував на Черкащині

На Черкащині вдруге стартував грантівський проект «Село – кроки до розвитку». Це спільний проект Ресурсного центру АНГО та ПАТ “Миронівський хлібопродукт”, який минулого року дозволив 10 ініціативним жителям сіл Канівського, Черкаського і Чигиринського районів запустити свій маленький успішний бізнес. Цьогоріч таких грантів по 40 тисяч гривень буде 24 і охоплять вони вже 6 районів Черкащини: Канівський, Черкаський, Чигиринський, Городищенський, Корсунь-Шевченківський та Катеринопільський. У нинішньому році  до проекту також долучився ТОВ «НФК «Урожай», директор якого Олег Васецький наголошує, що успішні компанії почуватимуться краще і безпечніше серед таких же успішних дрібних підприємств.

«Ми на практиці бачимо, що у багатьох українців залишився радянський спосіб мислення: нам хтось винен, хтось знає краще, хтось вирішить наші проблеми. Це – велика проблема, адже стосується не лише старшого покоління, а і молодшого. Ми хочемо поламати цей стереотип, навчити людей самим приймати рішення, ризикувати, творити бізнес, заробляти і ставати успішними. Сьогодні на селі потрібно набагато менше робочих рук, як це було у радянські маломеханізовані часи, тож проблема зайнятості у сільській місцевості – глобальна», – презентував проект Олег Васецький.

Він також розповів, що нинішній – це вже третій подібний проект для «Урожаю». Попередні два – це вирощування населенням продукції на експорт за контрактами, які підписало спеціально для цього його підприємство, і навчання сільських голів готувати, подавати і вигравати міжнародні грошові гранти.

«Для першого проекту ми заключили експортні контракти на квасолю спеціальних сортів, яку не можна виростити на полі. Ми на цьому не заробляємо, але люди можуть отримати до 4 000 гривень із сотки. Щодо другого, то вже 10 сільських голів поїхали вивчати досвід місцевих громад у Польщу за міжнародним грантівським проектом. Звісно, підприємство займається і звичайною і потрібною соціальною роботою (дороги, школи, садочки, лікарні, ФАПи), на це торік ми витратили близько 10 мільйонів гривень, а на такі проекти, як сьогодні, – мільйон гривень. Плануємо збільшити ці цифри», – розповів Олег Васецький.

Він зазначив, що «Урожай» – відома і успішна сільськогосподарська компанія, що входить до холдингу «Миронівський хлібопродукт». А успіх означає прибутковість.

«Нам потрібні рівноправні партнери, з якими буде взаємовигідно працювати», – пояснив власну зацікавленість у проекті директор «Урожаю».

На цьому наголосив і директор черкаського Ресурсного центру АНГО Анатолій Рекун.

«Ми хочемо подолати психологію споживацтва, яка стає основою для того, що громади йдуть на поводу у різних популістів. Нам потрібно вибудувати рівноправних партнерів, бо партнерство – це двосторонній рух. Там є обов’язки і відповідальність з обох боків. І взаємна вигода. У минулому році, коли ми розпочали цей проект, ми були вражені, скільки ініціатив, різних, цікавих, оригінальних і навіть революційних є у жителів наших сіл. Їм не вистачає одного – грошей для старту. Ми вирішили допомогти. Так з’явилось десять проектів, серед яких і вирощування бройлерів, і кілька варіантів організації зеленого туризму у Холодному Яру, і гончарне виробництво, і організація вивезення твердих побутових відходів у населення у Руській Поляні Черкаського району. Спочатку планували дев’ять проектів, але реалізували десять – не змогли відсіяти чудовий проект «Зерноленду» у Чигиринському районі. Так буде і цьогоріч, якщо ми побачимо більше достойних проектів, то всі реалізуємо. Ми на цифрі двадцять чотири не наполягатимемо», – коротко переповів історію і завдання проекту Рекун.

Він поділився і тим, що в цьому році подібна програма стартує ще й у 5 районах Вінницької області.

«Звісно, ми реалізовуємо проекти поки що лише в тих районах, де присутня наша компанія», – додала директор зі зв’язків з громадськістю ПАТ “Миронівський хлібопродукт” Альона Кузьменко.

Детальніше ж про умови конкурсу розповів Анатолій Рекун.

«Найголовніший капітал України – наші люди, а наше завдання як громадської організації дати їм можливість самореалізуватись. Добре, що знайшлися у нас партнери і однодумці, які в цьому допомагають», – зазначив він.

Отож, у проекті можуть брати участь пересічні громадяни, фізичні особи-підприємці, невеликі підприємства, дрібні фермери, адже після перемоги у конкурсі вони все одно повинні будуть зареєструватись платниками податків, не має значення, у якій формі. У кожному районі буде проведено спеціальні семінари, у яких, передбачають організатори, має взяти участь десь 150 осіб. Їх навчать готувати бізнес-плани. І це вміння може багатьом знадобитись у майбутньому, байдуже, чи переможуть вони вже в цьому році.

Головна умова нинішнього конкурсу – проект має бути прибутковим і він має мати певну соціальну складову, тобто частина прибутку має піти на нові робочі місця, на передачу іншим людям саджанців, пташенят, залучення населення до проекту. Однак на пряму благодійність гроші витрачати не можна, це має стати основою для розвитку. Правда, як-то кажуть, не кожне зерно може зійти, але організатори проекту таке передбачають, тому кошти передають одразу і не контролюють тотально їх витрачання та не примушують повертати, якщо бізнес-задум не вдасться.

Передбачається, що проектів бізнес-плану буде подано близько 40. З них уже буде відібрано переможців. Загалом же у проекті, враховуючи сім’ї учасників, їхніх партнерів, може бути задіяно близько 5 тисяч людей. Звіно, це не багато в масштабах області, але це фундамент, на якому можна вибудовувати успішне село надалі, адже надзавдання проекту – стимулювати самозайнятість населення, учити його бути багатим.

Автор Варвара Горова

Джерело: Дзвін

Апрель 27, 2017 в 17:59 / Переглядів: 180

Теми: Події,Суспільство,Україна,Черкащина